Ecce homo?

1. února 2007 v 8:11 | Pavel |  Ecce homo
Abych začal tuto rubriku jaksi od píky...
Fotka na obrázku zachycuje lidské embryo ve 12 týdnu života. My všichni jsme vlastně zhruba o 9 měsíců starší než je uvedeno v našich občanských průkazech. Kdo tvrdí, že lidský plod není člověk, obhajuje neobhajitelné...
Až do fáze, která je zachycena na fotce, je možno provést interrupci. Do 8 týdne se potratu dokonce říká miniinterrupce jako by vlastně o nic nešlo!!! Trošku se mi z toho chce zvracet a hodně brečet...

Nechci soudit lidi, kteří si nechali potrat udělat, nechci zde vykřikovat nějaké zatracovací hesla, co ale odsuzuji je potrat jako takový. Pro mne je to odporná vražda navíc vykonaná na bezbraném člověku, tedy o to horší.
Přikládám ještě odkaz na velice zajímavý článek o interrupci. Upozorňuji, že článek je ilustrován poměrně drsnými fotografiemi...
 

1 člověk ohodnotil tento článek.

Komentáře

1 martin martin | 1. února 2007 v 18:47 | Reagovat

jééé, vono už zase nesněží a pracující lid nemá do čeho píchnout, tak dělá blogy....       No a teď ke článku - sem měl možnost vidět video z potratu a to vám řeknu, to by člověk blil. Normálně vysavačem zaživa roztrhanj plod...

2 sisinka sisinka | 2. února 2007 v 13:37 | Reagovat

Hmm, a od kdy chlapi diskutuji o takych tematech? Jenze u nas to funguje jinak. Chlapi k potratum bohuzel chodit nemusi a ani lekari neupozornuji na nasledky, ktere to zanecha na psychice zeny - viz reakce na prilozeny clanek.

3 pavliCZECH pavliCZECH | 2. února 2007 v 14:04 | Reagovat

od doby, kdy se z 50% podílí na genetické informaci pro svého potomka. Nějak nechápu myšlenku:"..chlapi k potratům BOHUŽEL chodit nemusí..." To je jako by si jim to přála...a ženy musí?

4 sisinka sisinka | 2. února 2007 v 18:33 | Reagovat

no, to jako ze u nich nemusi asistovat ani se jim podrobit. Nekdy jsou okolnosti tvrde a musi.

5 chamois chamois | 3. února 2007 v 22:51 | Reagovat

Doporučuju si přečíst ten článek na odkazu....velice přínosné...upřímně já ty matky....(někdy i otce, kteří je k tomu donutí)...doopravdy odsuzuju...!

6 sisinka sisinka | 4. února 2007 v 20:02 | Reagovat

Nemluvila bych tak zhurta. Muze se to stat kazdymu a jisty je, ze uz je az dost potrestan vycitkami svedomi. Tohle hodne narusi psychiku zeny. Je zoufala, ma pocit, ze ji nikdo nemuze rozumet.... A myslim, ze rozumni lide by to odsuzovat nemeli. Ty zeny jsou i bez odsuzovani dost zoufale. S.

7 chamois chamois | 4. února 2007 v 22:53 | Reagovat

ano pardon...neupřesnila jsem...odsuzuju ty matky, které například kvůli figuře podstoupí interupci...nebo, jak už jsem psala, ty otce, kteří je prostě donutí. Jasný, že člověk musí hledět na okolnosti..případ od případu se liší. Chápu, že žena, která je znásilněná, psychicky nedokáže vydržet nosit v sobě devět měsíců dítě od té špíny, co jí to udělal nebo když by věděla, že to dítě ze zdravotních důvodů nedonosí, ale jiné, ty, kterým by nebránilo nic v tom to dítě donosit - no, je pochopitelný, že z toho pak má výčitky, protože ty výčitky si nad životem někoho jiného zvolila sama.

8 pavliCZECH pavliCZECH | 4. února 2007 v 23:46 | Reagovat

ano, je jistě rozdíl v tom, když si někdo nechá dítě sebrat jenom proto, že ho zkrátka mít nechce a proto, když jde např. o znásilnění atd, nadruhou stranu at jde o znásilnění nebo o normální selhání antikoncepce to dítě je v matce, zní to možná trošku neuvěřitelně, jelikož to se v médiích nepřipomíná, ale pokud přijmeme, že život člověka začíná již v děloze, je těžké připustit i potrat v těchto excesích

9 sisinka sisinka | 5. února 2007 v 10:16 | Reagovat

Mluvite porad dost drsne. Teoreticky predevsim. Uz jste meli moznost konzultovat vase nazory s nekym, kdo neco takeho prozil?

10 pavliCZECH pavliCZECH | 5. února 2007 v 10:44 | Reagovat

jo, znám hodně dobře 2 případy (rozumněj 4 lidi=2 páry), který tohle podstoupili...Ten člověk v matce za nic nemůže...

11 sisinka sisinka | 5. února 2007 v 16:41 | Reagovat

no, a ti lidi? Jsou spolu dal? Nebo se rozesli? A jaky duvody k tomu meli? A chteli to oba ci jen jeden?

12 pavliCZECH pavliCZECH | 5. února 2007 v 17:56 | Reagovat

to je snad uúplně jedno,ne? Mě jde o to dítě, který podle mě má stejný práva po početí jako 3letý a to je mrtvý...pro mě tom je společensky tolerovaná vražda!

13 sisinka sisinka | 5. února 2007 v 19:47 | Reagovat

Myslim, ze to tak uplne jedno neni. Treba nemeli moc na vybranou. Tezko to muze posuzovat nekdo, kdo to nezazil.

14 herisu herisu | 5. února 2007 v 20:17 | Reagovat

to [13]: beru na vědomí tvůj příspěvek [6] a byl bych ochoten akceptovat [7], pokud ale svojí větou 'Třeba neměli moc na vybranou' myslíš i nějaké jiné důvody, tak by mne to zajímalo. díky

15 sisinka sisinka | 5. února 2007 v 20:45 | Reagovat

No, jako ze treba ona nechtela, on ji dal milion duvodu, proc to ma udelat a ona protoze ho milovala, verila mu, verila, ze chce pro ni to nejlepsi. Lekari ji ani sluvkem nenaznacili rizika.... Doma to vubec nerekla, protoze mela strach, co na to rodice.....

16 pavliCZECH pavliCZECH | 6. února 2007 v 7:39 | Reagovat

Jak jsem napsal, já neodsuzuji lidi, ale ten čin ano.

17 sisinka sisinka | 6. února 2007 v 8:00 | Reagovat

jenze kdyz odsoudis cin, odsoudis trochu i ty lidi. Ty lidi potrebujou ale ze vseho nejvic podporu a porozumeni.

18 herisu herisu | 6. února 2007 v 8:10 | Reagovat

nesmíš ale zapomínat, že pavliCZECH považuje, víceméně stejně jako já, potrat za vraždu. A "normální" vražda se "promíjí" pouze když se jedná o sebeobranu. Možná je to špatná ale paralela... Ty lidi ale potřebují podporu hlavně před interrupcí, aby se z toho nestávalo tabu, ale aby třeba přece jenom přišli na to, že si ho nechtějí nechat vzít.

19 sisinka sisinka | 6. února 2007 v 8:49 | Reagovat

to bodujes. Jenze takova praxe u nas neni. Jak v tech cizich serilaech aktery nemocnicni zamestnanci premlouvaj, aby to nedelali - a do toho se zapojujou i uklizecky..., tak u nas ti ani nejvetsi kapacity z oblasti gynekologie nereknou vubec nic, nepouci- a to je zavazne! kde je lekarska etika?

20 pavliCZECH pavliCZECH | 6. února 2007 v 10:54 | Reagovat

kde je lékařská etika nevím, i lékaři jsou součástí společnosti a i u nich se projevuje průřez společností, najsdou se tam tací, kteří s tím nemají problém, pak tací, kteří v tom problém vidí a pak tací, kteří to prostě dělat odmítají. A když odsoudím čin, tak přeci neodsuzuji lidi!!! To je pro mě velký rozdíl. Nějaký svatý (Don Bosco?) řekl něco v tomto smyslu:"Hřích nenáviď, ale člověka miluj." Každý člověk dělá chyby, ale neznamená to, že všechny lidi (včetně sebe)budu odsuzovat!

21 sisinka sisinka | 6. února 2007 v 11:25 | Reagovat

znam jednu porodnici, kde muze clovek projit rukama x porodniku a nikdo z nich ani nepipne. No, dobre - s cinem a clovekem mas pravdu.

22 Roman Roman | E-mail | 31. července 2007 v 10:18 | Reagovat

Myslím, že chápu tvou snahu nehrotit napětí v diskusi i za cenu rezignace na logiku. Zčásti chápu - nikdo nikoho nesmí nutit ke statečnosti. Právo na zbabělost je základní nezcizitelné právo každého člověka této země. Problém je, že svým couváním z dichotomie "člověk / čin" se stáváš stejným pokrytcem jako žena, která si objedná nájemnou vraždu a pak říká "já nic". Nebo jako gynekolog, který ten čin bez skurpulí udělá a pak říká "já nic", a jako otec, který se odvrací protože nedokáže být chlapem.  Všichni tito jsou vinni.  Jediný, kdo je nevinen je paradoxně ten, který bude popraven. Absurdita na entou... Pustil ses, chlapče, do těžkého tématu. Budeš muset zmapovat, co znamená postmodernismus, neoliberalismus, brainwashing a spoustu dalších pojmů. Pokud se o to budeš seriózně zajímat - připravíš se na mnoho nocí o spánek z té hrůzy, která se běžně na gynekologii děje.  Teď nemyslím jenom tu řezničinu, ale hlavně to podhoubí. Až zjistíš, co znamená "informovaný souhlas" v praxi, až uvidíš na vlastní oči ty lži, které lidi kteří na potratech vydělávají veřejně šíří. A kolik lidí jim to i s navijákem žere... To uklidňování, ty krycí názvy, aby snad klientka necouvla. Etika už jen jako slovo. Nájemní vrazi pak potřebují naši podporu a porozumění. Hm... Nikdo nemá právo omezovat jejich svobodu. Hm.... Ale co když jejich svoboda ohrožuje život jiného? No tak schválíme zákon, aby přesně za ten stejný čin za který by jinak dostali 15 let basy, dostali akorát vyšší výplatu a pochvalu vedení.  A co ženě? Hlavně porozumění... ( běda, kdo by "odsuzoval"! ).   A otec ? Ten do toho nemá co kecat.  I kdyby si dítě přál...     A potracené děti....?   Těch se zatím nezeptal nikdo.  Ani na internetu, ani v parlamentu, ani gynekologové, ani jejich "matky".  A už se jich nikdo z lidí  na to, ani na nic jiného, nezeptá.  Protože nežijí...

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama